Prozorro. Публічні закупівлі стануть ще прозорішими: Кабмін затвердив зміни до порядку перевірки

Кабмін змінив порядок перевірки публічних закупівель.
16 грудня Уряд вніс зміни до постанов КМУ, які регулюють порядок перевірки публічних закупівель.

Як зазначає розробник акта – Мінфін, прийняття постанови сприятиме ефективному виконанню органами державного фінансового контролю своїх повноважень та прозорому проведенню публічних закупівель.

Мінфін вважає, що положення постанови КМУ від 01.08.2013 №631 «Про затвердження Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її межрегіональними територіальними органами» мають бути посилені в частині державного фінансового контролю за ризиковими закупівлями, зокрема щодо питань, які потребують документальної та фактичної перевірки за місцезнаходженням замовника, та які не можуть бути перевірені під час моніторингу закупівель.

Також новою постановою унормовуються підстави для здійснення перевірки закупівель за дорученням Мінфіну.

Крім того, Мінфін зазначає, що потребує прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівель, якісних та технічних характеристик, потреби у бюджетних ресурсах на закупівлю.

Зокрема, з пункту 4 Порядку проведення перевірок закупівель Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами вилучаються такі підстави для перевірки закупівель:

  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку про результати моніторингу закупівлі, і таке порушення матиме негативний вплив для бюджетів, а також висновок не оскаржено до суду;
  • виявлення під час моніторингу закупівлі порушень щодо невідповідності опублікованих в електронній системі закупівель умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
  • замовник не усунув порушення, визначене у висновку, і таке порушення призвело до невиконання ним вимог Закону «Про публічні закупівлі», а також висновок не оскаржено до суду;
  • виникнення потреби у перевірці відомостей про порушення замовником законодавства у сфері закупівель, що надішли до органу державного фінансового контролю, або перевірці відомостей, наведених у зверненні (за умови закінчення строку подання скарги про відповідні порушення до органу оскарження згідно із Законом «Про здійснення державних закупівель»), якщо замовник не надав пояснення та їх документального підтвердження на обов’язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом трьох робочих днів з дня його надходження;
  • у разі надходження скарги від замовника на дії або бездіяльність посадових осіб органу державного фінансового контролю.

Замість них додаються такі пункти:

Перевірки закупівель проводяться за письмовим рішенням керівника органу державного фінансового контролю або його заступника за наявності однієї з таких підстав:

Виникнення потреби у документальній та фактичній перевірці питань, які не можуть бути перевірені під час моніторингу процедури закупівлі, а саме:

  • Укладення договору (договорів) до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог законодавств;
  • Стану виконання умов договору, внесення змін до нього, в тому числі щодо якості, кількості предмету, ціни договору;
  • Поділу предмета закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедур закупівель/спрощених закупівель.

Детальніше зі змінами можна ознайомитися з порівняльної таблиці.

Поширити: