Укравтодор переходить на Prozorro

Зараз дочірні підприємства формують закупівельний план та впроваджують уніфікований порядок здійснення закупівель

Анонсований перехід облавтодорів на Prozorro стартував: ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» наказом №157 від 1 серпня 2017 року зобов’язав дочірні підприємства здійснювати закупівлі в електронній системі. Ініціатива впроваджується для відкритості та підконтрольності закупівель і всіляко підтримується Міністерством інфраструктури України та Державним агентством автомобільних доріг Україні. Нині облавтодори формують свої потреби і вже наступного тижня вони з’являться на електронних майданчиках Prozorro.

Варто зазначити, що деякі облавтодори користувалися системою і раніше, та це було вибірково і не усюди. Особливість цієї спроби повного переходу Компанії та її дочірніх підприємств на Prozorro – це застосування єдиного алгоритму та уніфікованих правил здійснення процедур.

«Наша мета – ефективно та відкрито закуповувати матеріали, тому Prozorro – це те, що нам треба. Проте необхідно врахувати дуже багато різних факторів, щоб система спрацювала Компанії на користь, а не навпаки. Протягом останнього місяця була проведена велика робота для розробки ефективного переходу на електронні закупівлі. В рамках експерименту, деякі облавтодори вже проводили процедури. На основі цих закупівель, ми отримали перелік проблем з якими Компанія може зіткнутися і сформували алгоритм їх уникнення», – розповів т.в.о. голови правління Компанії Роман Косинський.

За його інформацією, усі проведені процедури були детально розглянуті спеціальною робочою групою з впровадження електронних закупівель у дочірніх підприємствах Компанії. До експертної групи увійшли представники Укравтодору, громадських організацій та спеціалісти Prozorro.  На основі аналізу та висунутих пропозицій експертів, Компанія сформувала 4 основоположних документа для здійснення закупівель: порядок та регламент здійснення закупівель, положення про конфліктну комісію та положення про реєстр недобросовісних учасників.

«Потреби облавтодорів спланувати заздалегідь дуже важко. Вони, як і інші підрядники виборюють свої обсяги робіт на конкурентному ринку. Це особливість їх виробничої діяльності – сьогодні виграли замовлення на ремонт дороги, завтра вже потрібні матеріали. Окрім цього, згідно закону облавтодори не є замовниками та не отримують бюджетні кошти. Отже, ПАТ ДАК та його підприємства користуватимуться допороговими закупівлями і уся процедура може займатиме лише 8 робочих днів», – зауважив Косинський.

Джерело: ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України»